ČASTÉ DOTAZY

Líbí se vám elBlesk? Máte dotazy? To je dobře. 

Tady jsou ty nejčastější, tak schválně, jestli je tam i ten váš :-)

Kde jsou elBlesk vozy vyráběné?

Všechny komponenty vozů elBlesk vyrábí naši dodavatelé v Číně. Finální kompletace, výstupní kontrola a také další vývoj vozů probíhá u nás v České republice v Klatovech. Díky této kombinaci jsme schopni u všech elBlesk vozů zajistit špičkovou kvalitu, ale také velmi přívětivou cenu, která na trhu nemá konkurenci.  

Je to částečně ''Čína'', vydrží to něco?

Odpověď naleznete už v předchozí otázce. Díky tomu, že vozy jsou finálně kompletovány až našimi mechaniky u nás v České republice můžeme zaručit špičkovou kvalitu všech vozů. Navíc se zabýváme neustálým vývojem a vylepšováním elBlesk vozů i na základě zpětné vazby od našich zákazníků.     

Co když se přece jen něco pokazí, nehoda atd.?

Také elBlesk vozy jsou jen stroje a může se stát, že se něco pokazí. V tom případě vám jsou k dispozici po celé ČR elBlesk dealeři, kteří vše dají co nejrychleji do pořádku k vaší maximální spokojenosti. Nemusíte se bát, na všechny stroje poskytujeme dvouletou záruku. Prakticky veškeré náhradní díly držíme skladem, takže s nemusíte obávat ani v případě nehody. Opravy jdou rychle.    

Jaká je životnost baterie?

V elBlesk elektromobilech používáme tři typy akumulátorů. Každý akumulátor má specifické vlastnosti a hodí se pro jiný typ použití. S našimi klienty vždy konzultujeme individuálně nejlepší řešení.  

a) Trakční gelové olověné akumulátory (tříkolka, Tiger, Cenntro)

- nejlevnější a nejjednodušší varianta

- výměna baterie pravděpodobně po 2 - 5 letech

- životnost cca 400 - 600 nabíjecích cyklů  

- nízká pořizovací cena baterie

Graf životnosti olověného akumulátoru
Graf životnosti olověného akumulátoru

b) LiIon nebo LiPol akumulátory (tříkolka, Tiger, Cenntro)

- životnost cca 1200 nabíjecích cyklů, poté stále kapacita akumulátoru 80% a více

- baterie je koncipována tak, aby vydržela po celou životnost vozu a nebylo nutné ji měnit

- akumulátor je vybaven inteligentním BMS, který hlídá a upravuje parametry jednotlivých článků akumulátoru

- odolnější vůči mrazu než LiFePo4

LiPol baterie vozu elBlesk Tiger
LiPol baterie vozu elBlesk Tiger

c) LiFePo4 akumulátory (tříkolka, Tiger, Cenntro)

- životnost více než 3000 nabíjecích cyklů, poté stále kapacita akumulátoru 80% a více

- o něco vyšší hmotnost než LiIon nebo LiPol

- baterie s nejdelší životností, tato koncepce se hojně využívá například v úložištích pro FVE

- akumulátor je vybaven inteligentním BMS, který hlídá a upravuje parametry jednotlivých článků akumulátoru 

LiFePo4 baterie ve voze elBlesk City S
LiFePo4 baterie ve voze elBlesk City S

''Stejně elektromobily mají komín v elektrárně...''

Ano, je to pravda. V jaderné, uhelné, plynové, vodní, větrné, solární a kdoví jaké ještě. Říká se tomu energetický mix a ten je v různých zemích různý. V ČR (2018) jsou obnovitelné zdroje 6.17%, fosilní elektrárny 56.95%, jaderné elektrárny 36.88%. V Norsku (2017) jsou obnovitelné zdroje 99%, fosilní elektrárny 0%, jaderné elektrárny 0%. Podle studie Transport and Environment z října 2017 má i v Polsku provoz EV poloviční emise CO2 oproti spalovacím vozům. Shrnuto: Zatímco se smradem z výfuků se už nic moc podstatného udělat nedá, elektřinu postupně získáváme šetrnějším způsobem, my ze 43%, Norové z 99%. (upraveno z [1])

Použité zdroje:

[1] https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html?fbclid=IwAR3OsjVKuvq0copYh6CJa_kChLkKIRQLOjLL5h7YoUhe55lbsBU3XqTeolk&m=1